20100211

Trisstesslotter och fuktskadade jordnötsringar

Livet tedde sig guld. Guldmannen såg sig själv genom felpreskriberade glasögon och glömde för en stund var han var, vad han var värd, var han var. Var han i Schweiz. Där hade han i sådana fall aldrig varit tidigare. Men nu var det dags att packa. Lingonbröd, marockanskt läppstift och en hävtång av silver. Det fick bli en följetong.
Nästa morgon sökte han upp Steffe, hans barndomsvän sen tre år tillbaks, fick känna på krattan. - Hur i helvete tänkte du med det här vafan? Jag tror inte du tänkte alls, du gillar dialoger och att diskutera, men du säger ju inget. - Jag tror att Steffe gick, han skulle göra mat och ungar, han har en så kallad kallelse. Själv heter jag Norsto Bailado, jag minns min första gång. Det var sex. Det minns jag tydligt. Att det var sex. En gång tog jag mig vatten över huvudet. Det var blött. - Idag ska du lyssna på http://open.spotify.com/track/4Lrjj5EfPJ3dG4c5sTHuZt , sen vettefan. Kolman?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar