20121226

Fru Fortuna

2013
det var året när ingenting skulle hända. nån bro skulle uppföras i norge, mer än så var det väl egentligen inte. men när man inte vet vad man väntar sig, då kan Överraskningen slå till.
Jag jobbade på, tog till rutiner och normer i en anpassningens strategi för att bota psykiska krämpor.
Samtidigt hägrade uppgivenheten, ge fan åt alla plikter. Blanda eufori med total apati. En sorts stolthet styrde väl mig på den tiden. Jag började skriva på allvar.
2012
Hon tipsade mig om vodka när jag inte kunde somna, men när hon drack vodka kunde inte jag somna.
Jag tänkte: jag måste söka inåt och kanske hitta fram till den punkt,
där allt vänder sig i pest och pina, det är den yttre verkligheten som hela tiden speglas mot en inre motpol i själen, kroppen, individen. Det är världen det är fel på, inte oss.
Började hata psykologin som bortser det mellanmänskliga, det sociala. Hata alla diagnoser som högmodigt placerats på patienter. Kategoriska inslag i livet finns det gott om utan att det här ska få hända.
Samhället skapar en förnedrad mänsklighet. Visste du inte det? Jagets upplösning är total, den absoluta objektiviteten är banal, Jerry Seinfeld är anal.
2011
Prövade mig fram i livet , hade tur med det mesta, stark period på många sätt, men ganska diffus så här i efterhand. Vad var 2011:s hemlighet? Var den särskilda kryddan kanske hur året gled undan all uppmärksamhet, verkade i det dolda? Att vara utan att synas. Wallenbergarna var rätt schyssta ändå? Skapade jobb och så?
2010
Mellanåret. Många konstruktioner och byggnadsställningar. Sverige börjar blicka bort från det invanda. Ett rastlöst land som inte längre vill bygga upp en rättvis värld utan brassar hellre stora nationalarenor. Pengar pengar pengar och stora känslor. Läste ju idéhistoria här och för all tid framåt.
2009
succé med blogg, avhoppad skola, kärlek, fylla, tydde tidens tecknen, bra med genomgående 9:or
/19890929
9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar