20120919

Kul statistik!

Jag borde läsa litteraturteori, men jag tycker att det finns viktigare saker att studera för närvarande.
Ni har säkert undrat hur vår läsarkrets ser ut. Det har vi också. Så här kommer lite skön statistik!

Överlägset mest sidvyer är från Sverige (2160),
därefter USA,
Ryssland,
Tyskland,
Singapore,
Japan,
Finland,
Sydkorea,
Storbritannien
och sedan Kroatien med 10 sidvyer. Sedan vet jag inte. Om det kommer några länder efter, med mindre sidvyer (kanske Mauretanien har några sidvyer?), förtäljer inte min webbadministratör. Vilket är lite synd. Men låt mig säga några ord om denna statistik. Intressant att se Singapore och Japan på listan. Den stora överraskningen är ändå Kroatien. De andra länderna delar ändå en högteknologisk inriktning och har många uppkopplade invånare, men Kroatien? Visserligen ett ganska futtigt antal sidvyer, men jag tänkte ändå att befolkningen där hade andra saker för sig än att surfa in på alltidkicken. Tanken på att en och samma person står för dessa tio sidvyer tilltalar mig givetvis mycket. Kanske sitter hen i en tvåa i något brunt bostadshus, inte långt ifrån den idylliska badorten Zlat Nirat, och följer, nej, snarare tittar till oss lite då och då. Hej du som sitter där i Kroatien och tittar till oss! Vi gillar dig mycket!
I övrigt lämnar väl denna lista en del att önska. Jag hade gärna sett fler afrikanska länder. Botswana, Lesotho, Kenya... (men Kenya har säkert 8 sidvyer åtminstone!), och inga sydamerikanska länder heller! Inte heller några sidvyer från Mellanöstern, eller Indien och Kina. Kina är väl förståeligt, men ändå!

Mest sidvyer per webbläsare:
Firefox (42%)
Internet Explorer (27%)
Chrome (16%)
Safari (9%)
Java (2%)
Mobile Safari (1%)
Opera (<1%)
Netscape (<1%)
Iceweasel (<1%)
Konqueror (<1%)

Kommentar: Jag visste inte att Java höll på med webbläsande. Jag vet inte heller säkert vad Opera är för något - är det Linux? Netscape! Är det hen i Kroatien då eller? Nej förlåt, skoja! Verkligen! Iceweasel, ursäkta? Aldrig hört talas om. Liksom Konqueror... låter ganska lol.

Men här kommer det bästa:

Thank you Moby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar