20110102

2011 - det nya året

Rensar ut några bokhyllor på ett av kontoren här uppe, hittar böcker som jag inte trodde existerade. Life on Record - How to live the master pieces of rock history av Moussa Mandelbrot, Min generation är usel på att organisera sig av Kevin Malmberg, Blaserad, poänglös och ändå tacksam av Lisa Alesis, Tryffelmannens nyår av Barbro Äppelbom, The Harddrive of H. Christensen av Petra Kaczmarek och Rymdskeppet Roney på planeten Rapace av Gustav Selassie. Det är ungefär som att rensa ut bland gamla minnen, åtminstone för min del. Jag hittar stunder jag inte trodde ha existerat. Som exempelvis den där gången då jag åt en Henning Mankell-pocket till middag. Jag vill minnas att det var "Den vita lejoninnan".

Träningsverken är påtaglig från förra året. Alla ansträngningar och allt kämpande tar ut sin rätt nu, det märker jag. I husen är rummen upplysta av teveapparater och andra glädjebringande maskiner (diskmaskinen!) och jag känner att det här är en mellanperiod för mig. Mellanperiod eftersom jag väntar på min stora bloggtid, kommande lönebesked, framtida lösningar för min organisation. Det är spännande, det medger jag. Men det blir lite långtråkigt att inte göra så mycket om dagarna. Jag börjar nästan att klättra på väggarna. Har svårt att återvända till min gamla intressen. Vill ju ha lite nyheter nu, när det är nytt år. Jag funkar så. Föredrar variation framför tradition. Gillar det där explosiva livet. Mycket av allting, som farsan brukade säga. Jag som smög in och skrev det här hette Kenneth. Hoppas att vi återses någon gång. Kanske i Filadelfiakyrkan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar