20100329

Tics

Tic tic tac, ta med mig ikväll. Jag sitter med Flegma och ser på dig mittemot mig på tunnelbanan. Skriver det här i min mobil, låtsas smsa, men egentligen kollar jag vad du gör, på dina mungipor, vad du ätit, fläsknoisette. Melancholia kliver av, vilken tur, hatar det jävla aset. KOLERISK ATTACK. ack ack. Under första delen av 60-talet arbetade jag på ett grossistföretag i Stockholm som bl.a. handlade med handstickningsgarner. Vid ett tillfälle, då jag var extra bekymrad för vissa saker inom företaget och beklagade mig för en av mina chefer så sa han till mig "Herr Eriksson (man var inte du med sina chefer på den tiden), kan ni inte försöka se saker och ting lite mer sangviniskt?" "Jo", svarade jag lite tveksamt, eftersom jag inte visste vad sangvinisk betydde. Jag slog upp ordet när jag kom hem. En sangviniker är en lättrörd stämningsmänniska med ljust och optimistiskt sinnelag (tro för all del inte att jag kom ihåg det här efter 40 år. Jag slog upp ordet idag).

Ta det inte så allvarligt. Ha humor och humm om hummos hoho

Vid tangenterna,
en lättrörd stämningsmänniska

http://www.mirakelkursen.org/a/orkan.php

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar