20100321

Filmmanus

SMAKSENSATIONEN (working title)

Ulf som berättarröst:
Bara för att jag har smakat på kanel -- bara för jag har smakat på mjöl -- betyder inte det att jag vet hur bulle smakar.
-------------------------------------------------------------------------------------
Jag jobbar på en verktad där man lagar rullstolar. Egenföretagare, drog in multum på sena nittitalet men det har gått hårt åt branchen på sistone. Egentligen har jag mig själv att skylla. Jag blev handikappad själv. Mina utsvävningar i gastronomi, hänger en del på matlagningskurser, oftast varje onsdag, kom att förändra min värld å det grövsta.

Klipp till matlagningsscen, Ulf & Konny lagar paella.
Konny: Vi måste styra upp nån jävla sås vafan.
Ulf: Kolla där i skåpet, tyckte jag såg lite pinjenötter, kanske pesto funkar?

Maten lagas, närbilder när männen äter. Det är gott. Det är deras sista måltid. Den slutgiltiga smaksensationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar