20120614

Soptippar

Sommaren har kommit, med allt vad det innebär. Ledighet. Jag får ett sms som handlar om att lyssna på shoegaze och att röka gräs och har ångest för att jag inte har något fast jobb denna sommar. Borde söka till hösten, leva på lite gamla meriter, få till något. Det är härligt att arbeta och tjäna pengar.
Just idag är jag inte så stark. Jag känner igen mig i Filip när han berättar i Filip och Fredriks podcast att han sitter i sitt hus i L.A. och tittar in i väggen. Det får mig att osökt tänka på att de släpper en ny podcast idag, torsdag. 
Jag tänkte säga att det inte händer något, men det stämmer inte. Igår var jag på ett event. Sög gjorde det. Sedan kollade jag fotboll i en trevlig bar i Sibirien. Jag störde mig lite på en trio som satt där, de brölade och hade sig. Jag tänkte att jag skulle få massa saker gjorda, men det blev inte så.

Facebook är på väg utför, säger de. Enligt ryktet är det nu instagram som gäller. Trenderna på internet kommer och går. Det mesta som var hett och fräscht år 2009 är numera förpassat till den ständigt växande ytan som utgör internets soptipp. Jag kan tänka mig att det liksom på verklighetens soptippar finns individer som mer eller mindre livnär sig på soptipparna på internet. De går (surfar) och plockar upp rester - hemsidor, foton och annat - som går att sälja för en billig peng på någon loppmarknad i utkanten av en stad. Vad är det då man hittar på internets soptipp? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar