20110914

Efterlängtad comeback: vår nätdiktare Hadar Gullberg!

Bloggpest, bloggpest är vår arvedel,
våra ip-nummers sår,
vår routers skri ute på nätet.
Nu styvnar löddrig kilobyte
i nätets grova land,
nu stiga chattarna
och stela domäner
så kargt mot eldrävens
krypterade valv.
Hur hårt är allt,
hur stelnat, kodat och mozilla!

Jag famlar kring i detta digitala rum,
jag känner tangenternas vassa kanter mot mina fingrar,
jag river mina utåtsträckta händer
till blods mot hemsidornas stängda kommentarsfunktioner.

Ack, jag googlar febrilt,
mina träffar river jag såriga, ömma
mot proxyservrar och mörknad bildskärm,
mot nätets svarta hål
och mot den kalla sfären!

Bloggpest, bloggpest är min arvedel,
mitt ip-nummers sår,
min routers skri ute på nätet.


En blygsam reflexion över Internet, tillägnad veklingarna i sökmotorernas lastrum ute i cyberrymden. Hadar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar