20130310

Cum tacent, clamant

Varför gör vi det här.

Att allt kan kännas så FRUKTANSVÄRT oinspirerat, till och från. 

In och ut mellan olika institutioner och känslolägen.

Innerst inne mår jag ganska bra. 

Ytterst ute är allt åt skogen.

Att jag fortfarande håller på med den här bloggen är ändå att betrakta som ett sundhetstecken.

Cum tacent, clamant - ett gammalt bevingat latinskt citat. Ungefärlig översättning på svenska: då de är tysta, ropar de. 

Hänger ofta på Reseplaneraren. Resan är ju som bekant målet. Jag vill få ut det mesta och det besta av den här historien. 

Det meta och det beta av den här hitorien.

Public service out of order, som det hette i en tv-krönika av Johan Croneman häromdagen. 

Slow down, som Thom Yorke sjöng i en inspelning från det förra årtusendet. 

Nu ska jag åka vidare på min yttre resa. 

I den inre resan har jag mellanlandat och väntar sedan länge på den försenade avgången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar