20110301

Trapets

Då var jag uthängd. Släppte mackan jag bet i och snubblade på livets mannagrynsgröt. Men nej.. efter en stunds eftertanke och en tanke om att vara efter var jag på G igen, nej förlåt, E, jag var på E. Sjukt hög.. snabba temporära lösningar gällde för tillfället, snabbmat, omlokaliseringar av boenden, snabba inlägg. Tills-vidare-tänk. Inte för intet kallades denna blogg en gång för världens modernaste, då måste man ju hänga med i svängarna! Här är listan på de snabbaste, mest föränderliga företeelserna just nu: Kokos Rozzies namnbyten, Ingmar Johanssons postuma brevsamlingar, en kvarleva som aldrig går att sätta fingret på. Moodyssons mood. Gallianos svängiga rasism. Men jag vill hävda att allt hamnar i två former, uttömningen och avslappningen. Inget sexuellt, mer strukturellt, du ligger aldrig där mitt emellan, du måste välja. Båda är viktiga.. I stjärnornas tydande kan man avläsa att mars blir den stund då vilan är över för alla vågar runt om i världen. Märkligt eftersom vågen är den balanserade typen.

Med en skiftande balans,
Joel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar