20121107

Litteraturens offentligheter

Jag tycker om de lite tjockare böckerna, de passar mig bättre. Att läsa ska vara att tumla omkring bland fetknopparna, typ gyttjebrottas. Jag åker aldrig tunnelbana längre. Jag cyklar, går eller flyger luftballong. 
Jag har börjat steka mina chips istället för att dippa dem. Detta har öppnat upp en hel del i mitt inre, som du kanske förstår. Medvetandets yttre regioner är spännande och jag glider nyfiket omkring och kollar läget. 
Klockan kvart i tio en tisdagkväll i Hägersten och det är valdygn i Amerikas förenta stater. Jag håller hårt i cykelstyret för att få lite cirkulation i händerna, vi sitter samlade framför televisionen för att få lite cirkulation i länderna. 
Obama fick sitta kvar och det är vi glada för. Vi vill inte ha någon jävla Hedgefond-kille på tronen. Han kan sitta i sitt vidriga Salt Lake City och äta buffel och casha in miljarder på Bulgariens Beiga sidor eller vad han nu har i sikte. Ingen nöd kommer att gå på honom. Han har kommit över det här nästa vecka när han sitter i en hummer och äter hummer.
Egentligen gör det kanske detsamma vem som styr över landet, det är ändå för mycket folk vid sidan om som ska säga sitt hela tiden. Men om vi tillåter oss att vara lite symboliska för ett ögonblick så gillar jag tanken på att Obama får sitta kvar. Samma kille som en gång gick runt på New Yorks gator och läste böcker och fastade, dvs levde ett riktigt alltid kicken-liv!! Vi gillar Obama, även om han inte har gjort så mycket. Det känns jättekul att han får fyra år till.

Här nedan skulle det egentligen ha varit en förträfflig bild på det svenska samhället men den uteblir pga plats-, tids- och motivationsbrist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar