20111031

Leszek

Btw, jag skall bli politisk. Jag skall räkna allting jag ser och föra in det i tabeller. Dessa tabeller skall sedan bli mitt underlag för de diskussioner som jag skall medverka i. Diskussionerna skall bli mitt liv. Livet skall bli en glädje.

Det är fint med siffror och statistik. De signalerar korrekthet och sanning för mig. Jag är trött på att sitta vid ett bord och bara haspla ur mig lösa påståenden, baserade på wikipedia-artiklar, intuition och någon sorts allmän opinion.

Jag skall komma till arkiven och gräva. Och jag skall gräva djupare än någon annan har gjort. Resultatet kan ni få se på den här bloggen om ni vill. Jag tänker göra något åt saken vare sig ni vill det eller inte.

Det kommer att bli så bra, så bra. Förberedelser morgon, middag och kväll. Planeringen inför det stora äventyret. De stora tiderna är inte här ännu, de behöver lite tid till, och sedan... ja, då jävlar.

Än så länge gäller det att ligga i hårdträning och läsa Don Quijote. Försöka att hålla sig på den givna banan, ta det lugnt liksom. Klämmer några rapporter varje kväll. Är det inte härligt, så säg. Tack för att jag fick ordet på den här bloggen. Av allt att döma verkar det vara ett spännande forum för samtidsdebatt och utmanande diskussioner. Är det förresten någon som är intresserad av filmmaraton. Siergiej Eisenstein film "Das Kapital" av Karl Marx.5 november  kl 10.30-22.00 pauser för lunch kaffe osv.Sundbyberg ABF hus Esplanaden 3 C.Pendeltåg eller t bana.Gratis.Sjävkostnadspris för lunch och kaffe 60 kr-bra att anmälla för planering.mer info klicka på länkar nedanför.
Själv åker jag till ön Kos Grekland 29 okt-9 nov.Flyg tor hotell-lägenhet 1-2 rum 2000 kr total.150 kr för busstransfer.Har nån lust följa med ?Vi bor i var sitt rum lägenhet. Apollo Sista minuten.Få platser kvar.

MVH

Leszek Harpowicz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar