20100416

Luxor Knossos bjuder på inspiration

I tidningen läser jag dagligen
hur världen ser ut nu, antagligen.
Det slår mig att allt känns så främmande
så pinsamt ibland och beklämmande.
Jag svettas, som om i tropikerna,
jag sutte och läste rubrikerna
och tänker ibland när jag läser dom:
Förstår jag det här jag läser om?

I tidningen står det att Bryssel sätter
upp alla regler och sysselsätter
massor av folk i Bryssel
med ett begåvat syssel.
Men om man ej blivit >>Bryssel-satt<<
då blir man svårare sysselsatt.
Då blir man lättare sysselfri,
däremot aldrig Bryssel-fri!

I tidningen läser jag dagligen
hur världen ser ut nu, antagligen
det skrivs mig på näsan väsentligen
hur världen ser ut nu egentligen.
Jag vänder och vrider notiserna.
Jag vänder och vrider på kriserna
och hoppas i all denna vridningen
att världen är bättre än tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar