20170124

Vi Läser

Under en tid deltog jag väldigt aktivt i allt som hände om och kring tidskriften Vi Läser. Jag köpte alla nummer som jag kunde få tag på, försökte att följa deras läslistor systematiskt, googlade författare som jag inte kände till, bokade biljetter till deras författarkryssningar. Jag blev snabbt en del av Vi Läser-gemenskapen. Vissa veckor var det det enda jag höll på med. I samband med denna mani utvecklade jag också en del andra intressen som jag nog skulle betrakta som besläktade med Vi Läser-manin. Jag började gå kurser i thailändsk matlagning, lärde mig att brodera, engagerade mig i min hembygd och tog en kvällskurs i mandarin. Jag köpte också in ett stort lager träningsoveraller från en grossist i Vetlanda som jag sedan designade om och sålde ganska dyrt via en kompis hemsida. Det blev en ganska god förtjänst som jag sedan kunde resa till Litauen på. Väl där började jag ta de första spadtagen till det som senare blev Litauens motsvarighet till Vi Läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar