20150623

Är det inte verklighet så drömmer jag

Jag hade tänkt att fortsätta att vara otydlig, men jag har inte råd att vara det. Bilen står parkerad ganska långt borta i en förort som jag en gång bodde i utan att vilja det. Nu när förorten ligger bakom mig känns det tryggt att ha bilen stående där. Hade aldrig velat ställa någon bil där annars.

Var på Glada Dalens Grill idag, som hade premiär. Jag fick en falafel och växlade några ord med ägaren som jag lärde känna när jag delade ut post där. Det var mycket trevligt att komma dit och känna sig som hemma, som ägaren också bad mig att göra.

Senare åkte jag med postbilen genom Björkhagen och det regnade lätt medan jag såg en gammal gitarrist i ett gammalt älskvärt rockband kliva ut ur en pissoar och gå mot sin taxibil, och så grämde jag mig över bilköerna och alla idioter som sitter ensamma i sina nya Peugeoter men sen surfade jag lite på känslan av att höra hemma i de här trakterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar