20110711

Tina Fey

Så...
Redan hemma igen.
(Hur lät den meningen egentligen?)
Skriver vadsomhelst. Bara det landar några ord på hallmattan, i den här oklara lägenheten. Är det ett andrahandskontrakt eller ett rivningsprojekt eller något som har köpts svart? Uffe B. var tydligen en klart lysande stjärna i den lukrativa svartlägenhetsbranschen i Stockholm för många år sedan. 1970-talet. Sverige. Gröna tunnelbanevagnar, kokt korv och knäckebröd. Lördagsgodis inhandlade på KF. En vinylskiva med Pink Floyd i en trappuppgång i Råslätt. En inställd chartersemester. Några lottorader, en sändning av teve-programmet "Familjen Macahan".
Jaja. Många är de bitar ur historien som vill vara med, även 2011, få är arenorna där de fortfarande tillåts spela. I det förra inlägget snuddade jag vid just en sådan arena, den låg på en gata i stadsdelen Brooklyn. En överbelastad prylbod, fylld av detaljer från gamla tider. Jag kommer inte ifrån dessa saker. De finns ju alltjämt kvar här, på jorden. De har inte försvunnit! Kanske måste jag skriva om dem, analysera dem här på bloggen. Måste ju inreda den oklara lägenheten med någonting! Se till så att det blir hemtrevligt!


Nu glömde jag bort vad jag skulle skriva egentligen. Är det inte alltid så, att man glömmer bort vad man skulle göra egentligen. Det var något om fanzines, och Brooklyn. Något om en vecka... tusan också. Får, nej, bör, närå, MÅSTE återkomma om detta. Jag vet ju att ni vill veta. Vad som hände. Av någon anledning måste ni vilja veta. Nä, nu känner jag att vi börjar närma oss något som jag inte har någon som helst kontroll över. Sluta för idag. Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar